Dette er NM i økonomi
NM i økonomi er en casekonkurranse for studenter. Gjennom to delfinaler og en storslått finale får deltakerne prøvd seg på reelle oppgaver og problemstillinger fra arbeidslivet. I premiepotten ligger både 30 000 kroner og unike karrieremuligheter.
NM i økonomi er i hovedsak rettet mot studenter innen økonomisk-administrative fag, både bachelor og master. Mesterskapet er en lagkonkurranse der lag på inntil til tre deltakere skal kjempe seg gjennom to innledende runder for å kvalifisere seg til finalen.
Du kan lese alt om årets NM i økonomi her.
Derfor bør du bli med!
Blir du med på NM i økonomi får du muligheten til å trene på reelle oppgaver som du møter på i en jobbsøkerprosess og i arbeidslivet. Du får testet dine samarbeidsevner, vist deg frem for en erfaren jury og trent på caseløsing og presentasjon.
NM er en sosial og morsom konkurranse, og hovedfinalen avsluttes med en storslått bankett i Oslo. Laget som går av med seieren vinner 30 000 kroner, samt muligheten til å presentere caset sitt for våre samarbeidspartnere.
En deltakelse i NM er unik mulighet til å bygge nettverk med andre studenter og med representanter fra våre samarbeidspartnere Nordea, BDO, Söderberg & Partners og Dagens Næringsliv. Men kanskje viktigst får du noe verdifullt å sette på på CV-en - noe som skiller deg ut fra bunken.
Meld deg på NM i økonomi 2024 her
Dette skjer under delfinalene
- Delfinale 1: Kvalifiseringsrunde med flervalgsoppgaver. Her gis det 40 minutter til rådighet og oppgaven gjennomføres digitalt. De 10 beste lagene fra hvert studiested går videre til delfinale 2.
- Delfinale 2: Caseoppgaver som løses på deres studiested og leveres digitalt. De 10 beste lagene i definale 2 går videre til finalen.
- Finale: Finalerunde i Oslo hvor de ti beste lagene skal presentere caseoppgaver for jury og publikum, etterfulgt av bankett.
Lagene som kommer til finalen får dekket reise, opphold på hotell og bankett.
Vanlige eksamensregler gjelder for hele konkurransen. Hensikten med konkurransen er å øke interessen og motivasjonen for økonomifaget, både blant studenter og i næringslivet.